Let Love Host the Party!

lördag 14 januari 2012

Sweet Saturday!

Hillo love bugs!:)
Vaknade upp till en fantastisk lördag med sol och en pigg bloggerska :) Like! Började denna underbara lördag med frukost på stan, bran muffin och en stor latte.

Jag är fullkomligt galen i allt som är sött, bland annat cup cakes. Finns det något finare bakverk än en choklad cupcake med rosa topping och en massa fint strössel på!? Idag tog jag och min skatt vägen om underbara "Cupcakes and more" som ligger på Skanstorget 10 i Göteborg. Jag fattar inte att det inte finns fler cup cakes ställen i lilla staden. På "Cupcakes and more" kan man bland annat njuta av att se hur dom tillverkar dessa små godingar. Man kan även gå kurser på hur man tillverkar dessa underverk. Med oss blev det en Classic Chocolate med chokladfrosting, en Classic Vanilla med creme cheese, en White Banana med vit choklad frosting och en Red Velvet med vaniljfrosting. Yummie!:) Vilken ska man börja med?

Varje gång jag är i NYC är ett besök på fantastiska Magnolia Bakery ett måste för varje cup cake älskare. Kolla bara in dessa godingar :) Kika på www.magnoliabakery.com

För mer inspiration gå in på "Bake it in a cake" www.bakeitinacake.com. Såklart finns detta bara i USA. Dom har cupcakes och kakor fullt med godsaker i, tex ett choklad ägg i en cup cake. Låter det galet? Men det är ju USA :)

Ha nu en alldeles fabulous lördag sweeties!

KRAM

Chocolate Vanilla Cupcakes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar