Let Love Host the Party!

torsdag 26 januari 2012

Mr Tolix chair please!

God kväll alla söta bloggisar!

Hoppas ni hr haft en fab dag och njuter av kvällen.

Tidigare idag var jag inne på fantastiska "Marys House" i Kungsbacka och jisses vad mycket fint det fanns. Bland annat blev jag galet förtjust i den franska shabby-chic Tolix-stolen :) Dom är bara så snygga och dom är verkligen ett stort ha-begär för dagen. Stolen har fått ett uppsving under de senaste åren och man kan läsa om dom i diverse mode och inredningsbloggar och jag förstår verkligen varför. 

Designern bakom mästerverket heter Xavier Pauchard. Framgången bakom denna snygging är redan från 1907, då Xavier lyckades lista ut att om man doppade plåt i zink, skyddade det mot rost. Det kallas med ett ord, galvanisering. 

Stolen är betraktad som en klassiker och för inbitna fan så pågår en ständig jakt på ett original i Frankrike. Jag kan absolut nöja mig med ett par icke original :) Får försöka övertyga min älskade skatt hur snygga dessa godingar faktiskt är och att de håller hela livet ut :) Eller vad säger ni alla söta, en hit eller inte?

Ha en fortsatt fin kväll.

All kärlek till er!

KRAM





Bild: Elle Interiör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar