Let Love Host the Party!

torsdag 12 januari 2012

Listen to your Heart & Tummie!

God morgon alla fina!:)

Hoppas ni mår bra den här januaritorsdagen :) Idag är det en sån där grå, mörk och regnig dag och jag längtar sååå mycket till vår, sol, vårlökar, uteserveringar och ljus. Skönt att veta att det går mot ljusare tider. Tills dess ska jag se till att få energi från andra saker :)

Mitt nyårslöfte för året är att satsa mer på hälsan, äta nyttigare, träna mer och komma i balans med min kropp och själ. Jag gillar att läsa om olika levnadsätt och hur detta påverkar våra kroppar. Jag är otroligt nyfiken på Raw food och deras tankar. Raw food gurun Erica Palmcrantz är otroligt inspirerande. Hon menar att Raw food har blivit mer ett sätt att leva än ett sätt att bara äta. Like!:) Det är så mycket mer än bara maten som gör att vi mår bra.

Erica skriver hur viktigt det faktiskt är att lyssna på ditt hjärta och din mage, vad får dig att mår bra, mår du bra av att äta något tungt som gör dig trött och irriterad eller mår du bättre av att äta något lätt, något som gör att du får mer energi. Våra kroppar behöver energi för att må bra och fungera.
"För att du ska få möjlighet att lyssna vad hjärta och mage berättar för dig, ta ett break, ta en paus, andas, skapa utrymme där du faktiskt kan lyssna och känna."

Jag ska definitivt bli mycket bättre på att stanna upp och lyssna till min kropp och på så sätt nå en bättre balans. Det här året ska bli ett magiskt år med mer hjärta och mage och låta mig följas av dess intelligens!:)

Någon av er söta bloggisar som har testat eller som följer Raw foods tankar?

Ha en strålande dag alla fina och remember how gorgeous you are!:)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar