Let Love Host the Party!

onsdag 18 april 2012

Mer raw!

Jag måste säga att jag är ganska såld på hela filosofin med raw food. För varje dag som går får jag mer och mer energi, huden strålar och jag mår fantastiskt bra. Jag skulle rekommendera alla att testa att äta raw food i en till tre veckor för att se själva vad den naturliga råa maten gör med din kropp och ditt sinne. Hade jag vetat att man kunde må så bra, tappa sockersug och koffeinsug, känna balans i kropp och själ genom att äta raw food, skulle jag gjort det för längesedan. Try it out girls :)

Ett av mina favoritrecept ur boken "Raw food - ett lättare liv på tre veckor" är blomkålscouscous. Den är verkligen så god.

Ingredienser:
1 blomkålshuvud
2 tomater
10 cm gurka
1/2 röd paprika
1/2 kruka mynta
1/2 kruka koriander
1/2 kruka basilika
1/2 dl gräslök
10 svarta oliver
1/2 ask solrosskott
1 msk olivolja
1/2 msk limejuice

Tillredning:
Dela blomkålen i större bitar som du gör till en couscousliknande konsistens i en matberedare. Skär sen upp allt och vänd ner oliver och solrosskott. Ringla sedan över olivolja och pressad lime. - Erica Palmcrantz Aziz

See U later girls!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar